Daar gaan we dan ......

Eindelijk is het dan zover. De reis is begonnen! Maar natuurlijk niet geheel zonder slag of stoot. Want zoals de meesten van jullie wel weten, moet er voor vertrek altijd wel iets mis gaan bij ons. En aangezien we op voorgaande vakanties al de nodige tegenslagen met onze camper hebben gehad, gebeurde het deze keervoor de verandering eens bij ons thuis. Vrijdagavond was het behoorlijk natin onze keuken door een lekkage van de vaatwasser. Dit bleek een scheurtje in een rubber van de pomp te zijn en aangezien dit een nogal kostbare reparatie was voor een machine van zo'n 10 jaar oud,hebben we besloten hem maar in zijn geheel te vervangen. Niet geheel gepland, maar toch nog snel geregeld, stond er zaterdag middag al weer een andere in de keuken. Helaasloop je door dit allestoch wel wat vertraging op in je planning. We zijn dan ook uiteindelijk in de nacht van zondag op maandag vertrokken en hebben in Oostende overnacht.

Vandaag (ma 9 november) zijn we naar Calais gereden om gebruik te maken van een Fon-punt. Voor degenen die dit nog niet kennen, zie www.fon.com. Middels dit systeem kunnen we internetten om zo dit reisverslag te updaten. Helaas werkt onze 'bridge' niet optimaal waardoor we onze speciaal geplaatste antenne, die het wifi-signaal versterkt, niet kunnen gebruiken. Wel jammer, maar gelukkig gaat het zonder het versterkte signaaldeze keer ook goed.

We staan hier bij het strand in de buurt, maar kunnen hier niet blijven staan. Het is hier verboden om je camper te parkeren, maar omdat het nu erg rustig is (weinig zonaanbidders te zien!), is er ruimte genoeg en wordt het tijdelijk gedoogd. Blijven slapen wordt waarschijnlijk niet goed gekeurd. Maar dat geeft niet, we willen namelijk nog een klein stukje doorrijden naar Cap Griz-Nez om daar te overnachten. Onderweg tussen Oostende en Calais heb ik (Natalia) nog een goede jas gekocht om strakseen strandwandeling te kunnen maken, als het dan nog niet donker is tenminste.We houden jullie op de hoogte!