Wit, witter, witst

Bij vertrek vanaf de camping in Luxemburg hadden we van de beheerder al gehoord dat de weg naar Nederland slecht begaanbaar was. Het was ondertussen -15 graden geworden en zelfs de warmwaterleidingen op de camping waren die nacht bevroren geraakt. Gelukkig hadden we daar in de camper geen last van en konden wij nog gewoon lekker douchen. De weg terug was echter toch wat minder gemakkelijk dan we dachten. De wegen richting de snelweg waren helemaal wit, niet gestrooid en niet geveegd.

De snelweg zelf was ook wit en tot aan Luik konden we vaak niet harder dan 30 of 40 km/uur.

Vanaf Luik ging het gelukkig stukken beter, de weg was daar goed schoongemaakt en we konden weer 80 km/uur rijden. Vanaf Maastricht tot net voor Eindhoven hadden we echter weer te maken met veel sneeuwval en een groot gedeelte van die afstand zaten we achter drie sneeuwschuivers.

Hierdoor kon er niemand langs en lag de snelheid niet hoger dan 40 km/uur. We waren blij toen ze de afrit namen en gelukkig waren we de nieuwe ploeg, die daarbij alweer de oprit op kwam, net voor. De weg was ondertussen al een stuk beter begaanbaar geworden en we konden weer wat vaart maken. Al met al zijn we om 20:00 uur thuisgekomen in een wonderschoon wit landschap waarvan we bij vertrek niet hadden kunnen dromen dat het er bij thuiskomst zo uit zou zien. Wordt het dan toch nog een witte kerst? Wij willen iedereen vanaf deze plek heel erg bedanken voor de leuke reacties op onze reisverhalen en foto's en wij wensen jullie allemaal hele fijne feestdagen en alvast een gelukkig nieuwjaar!!

Johan

jullie hebben toch wel erg veel gezien he,
pas maar op met die sneeuw.. het is al GLIBBEREN als ik naar m,n werk ga, fietsen was gister onmogelijk.
enne welkom thuis alvast.

astrid

hi,
Ennuh, wanneer gaan jullie weer, want ik ga het wel missen hoor, die heerlijke verhalen.

ook fijne kerst en hopenlijk tot snel.
Astrid

Jan en Hannie

Het was mooi om jullie reisverslagen te lezen,gelukkig zijn jullie weer heelhuids thuis gekomen.
We hopen volgend jaar weer om op de hoogte te blijven.
Nu even genieten thuis,familiebezoek en zeker in Herwijnen.
Prettige feestdagen en zeker een mooi en gezond 2010.

Marjo

Home sweet home !
Geweldige reis, maar ook wel weer fijn om thuis te zijn?
Fijne kerst en kijk uit met vuurwerk straks!
Het gaat voor jullie een spannend en avontuurlijk jaartje worden!
Tot snel !