Lekker fris en zonnig ...

We zijn uiteindelijk toch in Calais gebleven en hebben overnacht op een camperplaats in de haven. Daar hadden we een mooi uitzicht op de boten die aan en afvoerden naar Engeland. En dat zijn er heel veel! Dit gaatbovendien de helenacht door.Soms voelde je de trillingen van de boten zelfsin de camper, dat hadden we niet verwacht.

De volgende dag zijn wealsnog naar Cap Griz Nez gereden. De route er naar toe was zeer mooi en vaak ookheel verrassend met mooie uitzichten over de kustlijn en de zee.

Bij Cap Griz Nez kon jeEngeland zien. We wisten niet dat dit zo dichtbij was. Ook daar was het heerlijk uitwaaien.In de camper zelf werd het echterminder fris. Omdat we steeds meer een diesellucht in de cabinebegonnen te ruiken, hebben we de ANWB gebeld voorhet adres van dedichtsbijzijnde Iveco garage. Wat een geluk, we bleken er toen slechts 900 meter vanaf te zitten in Boulogne sur Mer. Wat een fantastische supersnelle service hebben we daar gekregen. In mijn beste frans heb ik uitgelegdwat er aan de hand was en in no time stond er een monteur onder de motorkap en had hij het euvel gevonden: een kapotte brandstofslang.Ze hebben deze directvervangen enwe hoefden niet eens te betalen: eenecht'cadeaux' !! Wat eenservice!Vorig jaar in Bratislava waren we ook al erg te spreken over de Iveco service, maar ook hier weeralle lof!

Die avond zijn we een plekje gaan zoeken in Berck, wederom dicht bij de zee. Ook hier stonden weer veel campers. We hadden niet gedacht dat er in deze tijd van het jaar zoveel mensen met de camper op pad zouden zijn. We vallen alleen wel een beetje uit de toon: de meesten natuurlijk 65+. Erg leuk om steeds weer te zien hoe de verschillende campers (oud en nieuw, simpel en super de luxe) weer gebroederlijk naast elkaar staan om te overnachten.

De volgendedag hebben we een rondwandeling gemaakt in het Parq du Marquenterre, door een vogelreservaat.

Dit park is erg mooi aangelegd, zeer weids en wat een rust ervaar je daar, heerlijk! Ook nu hadden we weerprachtigweer: Lekker fris en heerlijk zonnig!Tot nu toe hebben we over het weer trouwens niets te klagen. 'sAvonds regent het wel vaak, maar danis het toch donker en zitten we binnen.We hebbenin Criel sur Mer overnacht, jaja weer dicht bij de zee. Er stond vannacht wel erg veel wind, waardoor het leek alsof er steeds iemand tegen de camper aan het duwen was. Ik kon dan ook maar moeilijk in slaap komen, maar we hadden 's ochtens wel weer een fantastisch uitzicht over de zee enhet plaatsje dat tegen de rotswanden opgebouwd was.

Vandaag zijn we naar Dieppe gereden om een Fon-punt te zoeken.Na drie pogingen is het raak, we kunnen weer interetten! Straks vervolgen we de kustlijn verder Normandië in en proberen we vandaag uit te komen in Etretat, waar mooie krijtrotsen moeten zijn. Tot later!

ingrid kors

hoi Menno en Natalia, leuk hoor. Gaan jullie ook nog door naar Ierland? Schijnt ook wel wat op Noorwegen te lijken hier en daar heb ik eens begrepen. Staat nog op ons lijstje trouwens ook. Veel plezier samen he? Ingrid

astrid

Een leuke manier om Frankrijk te leren kennen! Hoe zit het met het eten. Gaan jullie ook nog lekker genieten in een restaurantje, of is dat niet aan jullie besteed. En hebben jullie al die heerlijke hypermarchés bezocht. Wat een verademing he? Van dat lekkere eten. Heerlijk gezouten boter, lekkere droge worstjes, overheerlijke pâtés!SLLLLLRUP. Ik ben al aan het watertanden.

astrid

Oja, ik wilde nog even zeggen dat er inderdaad nog wel aardige Fransen zijn hoor! hihi

Lydia

Had je nou op je vaatwasser ook maar een Iveco slang gehad.

Gerhard

Ik geloof dat ik aardig jaloers begin te worden! Het klinkt en ziet er namelijk allemaal fantastisch uit! Hoop dat jullie verdere pech bespaart blijft. Maar ja het hoort wel een beetje bij jullie he! Veel plezier en ik geniet van jullie verhalen! Veel plezier nog ontdekkigsreizigers!

Marjo

Leuk, langs de kust van Frankrijk! Wij hebben het vorig jaar gedaan maar dat was maar een weekje met de auto (snel snel). Heerlijk zo lekker vrij en op het gemakje. Geniet ervan !